سفارش تبلیغ
صبا ویژن
وبلاگ اطلاع رسانی بهاریون، فرهنگی اجتماعی اقتصادی ورزشی
پیام مدیریت وبلاگ :
با سلام خدمت شما بازدیدکننده گرامی ، به این وبلاگ خوش آمدید . لطفا برای هرچه بهتر شدن مطالب این وبلاگ ، ما را از نظرات و پیشنهادات خود آگاه سازید و به ما در بهتر شدن کیفیت مطالب وبلاگ یاری رسانید .

rss

درباره ما


قالب میهن بلاگ تقویم جلالی

موضوعات مطالب
آرشیو مطالب

آمار و امکانات

بیست و دوم تیر 1391 هجری خورشیدی برابر با بیست و دوم شعبان 1433 هجری قمری و دوازدهم ژوئیه سال 2012 میلادی است. مهمترین رویدادهای تاریخ معاصر ایران در این روز، به شرح زیر است:

22 تیر 1379

آیت اللَّه "سیدمحمد وحیدی شبستری" فقیه و عالم بزرگوار، در سن 84 سالگی دارفانی را وداع گفت .از آثار این فقیه فرزانه می توان به حاشیه بر عروةُ الوثقی، حاکمیت پیرامون خاتمیت و رفع شبهات، پنجاه مجلس و شرح وسیلةُ النجاة، اشاره کرد .

 

22 تیر 1362

امام خمینی(ره) نسخه‌ای از وصیتنامه خود را همراه با پیامی به صورت لاک و مهر شده نزد نمایندگان نخستین دوره مجلس خبرگان رهبری به امانت سپرد. ایشان وصیت نامه خود را در تاریخ 26 بهمن ماه سال 1361 هجری شمسی نگاشته بودند .

 

22 تیر 1361

عملیات نظامی ایران علیه رژیم عراق موسوم به رمضان - کربلای 4 با بمبارانِ مناطق استراتژیکی بغداد توسط تیزپروازان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران،آغاز شد. این حمله که در آستانه میزبانی عراق جهت اجلاس سران کشورهای غیرمتعهد صورت پذیرفت فشارهای جدیدی بر بغداد وارد آورد و اعضای جنبش نسبت به امنیت پایتخت عراق مردد شدند لذا این اجلاس در هند برگزار شد.

 

22 تیر 1358

ریچارد نیکسون رییس جمهوری اسبق آمریکا طی دیدار 12 ساعته خود با محمدرضا پهلوی، به وی گفت: آمریکایی ها هنوز دوست وی هستند.

 

22 تیر 1338

نیکیتا سرگیویچ خروشچف رهبر اتحاد جماهیر شوروی در نامه شدیداللحنی از انعقاد قرارداد نظامی بین ایران و آمریکا انتقاد کرد. این قرارداد نظامی دو جانبه در چهارچوب تامین استراتژی خاورمیانه ای آمریکا در برابر کمونیسم به امضاء رسیده بود.

 

22 تیر 1331

محمد مصدق برای عهده‌ داری مقام نخست ‌وزیری خواستار اختیارات تام از مجلس شورای ملی شد.

 

22 تیر 1310

سفارت انگلیس جهت اکتشاف آثار باستانی در جنوب ایران از وزارت خارجه درخواست صدور مجوز کرد. در این تقاضا آمده است که آثار مکشوفه جهت مطالعه به انگلستان ارسال خواهد شد و پس از بررسی و عکسبرداری، یک سهم از آن به ایران تعلق می گیرد.

 

22 تیر 1297

14 نفر از افسران ایرانی که در جنگ علیه نیروهای انگلیس در جنوب شرکت کرده بودند، توسط نظامیان این کشور تیرباران شدند.

 

22 تیر 1288

جنگ خیابانی میان مشروطه خواهان و قوای قزاق به فرماندهی لیاخوف که سه روز پیش از این تاریخ در تهران آغاز شده بود، با پیروزی مشروطه خواهان پایان یافت.


قشم آنلاین

انواع کد های جدید جاوا تغییر شکل موس